De risico’s van e-commerce in de retailsector
Wie is de klant?
The baby’s corner is als omnichannel belevingswinkel al 25 jaar dé referentie in de baby- & kinderwereld in België. De winkel die uitblinkt in kwaliteitsvolle, veilige, duurzame en ecologische producten en hippe merken voor mama, baby en kind realiseert een jaaromzet van ca 6,5 miljoen euro.
“We willen de gids zijn voor de belangrijke reis in het leven van (aanstaande) mama’s en papa’s. We blinken uit met ons ervaren mamateam waarbij het verlenen van service centraal staat. De geboortelijst is de rode draad doorheen ons bedrijf: een droomlijst waarbij ouders de complete babyuitzet online of in de winkel verzamelen. Wij ontzorgen hen door deze producten voor hen te reserveren en te etaleren zodat familie, vrienden en kennissen hun favoriet cadeautje voor de baby kunnen kiezen.” Sonia Pypaert, founding director
Wat was hun behoefte?
Bij de aanvang van de samenwerking, maakte the baby’s corner volop de omslag naar e-commerce. Intussen zijn ze een succesvolle e-commerce speler in België en ver daarbuiten. Het uitvallen van de website of het niet goed functioneren van deze site waren destijds de grootste bezorgdheden van de zaakvoerder.
Wat heeft KMO-ASSUR gedaan?
Het bedrijf had een Alle Risico’s Elektronica polis, die voornamelijk hardware verzekert. Deze polis was niet geschikt voor ondermaatse prestaties van de website (en dus een conflict met de IT-leverancier). Externe hacking was ook niet verzekerd. We maakten samen met de klant de switch en onderschreven de meest uitgebreide cyberpolis (met bedrijfsschade). Ook werd geadviseerd om een aparte rechtsbijstandsverzekering af te sluiten.
Resultaat: een tevreden klant die op beide oren kan slapen. En dit is goud waard!