Preventie loont

Wie is de klant?

Xtra is een uitzendonderneming met 13 interimkantoren. Ze tellen vandaag meer dan 60 eigen werknemers, aangevuld met ca 800 uitzendkrachten per dag. Ze realiseren een jaaromzet van ca 28 miljoen euro.

Wat is de behoefte?

Voor elk uitzendbedrijf is de premie arbeidsongevallen een belangrijke uitgavepost.

De zaakvoerder wist nog dat het preventiebeleid dat Glenn in een eerder leven toepaste bij Vedior, Tempo-Team en Randstad tot schitterende resultaten heeft geleid.

Wat heeft KMO-ASSUR gedaan?

We hebben een aantal punten voorgesteld die volgens ons onontbeerlijk zijn om succes te kennen met een preventiebeleid. De belangrijkste 2 geef ik je cadeau :

  1. elke consultant wordt opgeleid door KMO-ASSUR. Na de opleiding zegt niemand nog dat er vanuit het kantoor niet veel aan preventie kan worden gedaan.
  2. Elk van deze consultants is ook de klokkenluider van zodra er negatieve signalen komen van uitzendkrachten en dan gaan we zelf een kijkje nemen op de werkvloer. Heel pragmatisch dus.

En dan uiteraard het resultaat: al 2 keer werd de premie arbeidsongevallen ten voordele van de klant onderhandeld.

Interesse in deze aanpak?