Succesverhalen

KMO-Assur heeft know-how om ongevallen te vermijden en om de financiële gevolgen ervan te beperken.

Moraal van het verhaal

uitzendbedrijf en een niche-speler

24/7 drive besparing door preventie

24/7 Drive is een uitzendbedrijf en een niche-speler door het ter beschikking stellen van chauffeurs. Hun omzet bedraagt 13 mio euro.

Wat was hun behoefte?
Eind 2022 ontmoetten we Sven tijdens een opleidingssessie over “arbeidsongevallenverzekering voor het uitzendkantoor”. Hij vertelde dat hij aan de deur was gezet door hun ongevallenverzekeraar Securex en nog geen oplossing had.

Hoe heeft KMO-ASSUR dit opgelost?
Twee verzekeraars toonden interesse. Uiteindelijk is Ethias de partner die 24/7 Drive uit de nood heeft geholpen, weliswaar aan een zeer hoge prijs. Vanaf 2023 werd er onmiddellijk werk gemaakt van een hands-on preventieplan, gekoppeld aan trimestriële opvolgmeetings met Ethias om kort op de bal te spelen en de duurtijd van ongeschiktheden te beperken én met resultaat. Tarieven werden fors aangepast vanaf 2024. Vandaag is het tarief terug marktconform. De volgende stap is om het tarief nog scherper te stellen.

een keten van (elektrische) fietsenwinkels

Powergrid incert

Powergrid is een keten van (elektrische) fietsenwinkels. Ze hebben verschillende winkels en realiseren een jaaromzet van …

Wat was hun behoefte?
We analyseerden hun dossier in 2023 en merkten een groot hiaat in het dossier.
Uiteraard is een elektrische fiets een diefstalgevoelig product. Hun polis vermelde als preventie-eis dat er een incert gekeurde inbraakinstallatie aanwezig moet zijn. Dat was niet het geval.
Ondanks dat men een stevige prijs betaalde voor een diefstalverzekering, was er in de realiteit bij een diefstal een redelijke kans dat de verzekeraar niet over de brug zou komen met een schadevergoeding.

Hoe heeft KMO-ASSUR dit opgelost?
In eerste instantie werd er getracht om te kijken of er verzekeraars waren die genoegen namen met het bestaande alarm-systeem van de klant. Deze consultatie leverde geen positief resultaat op. Vervolgens hebben we via een andere klant Powergrid in contact gebracht met een alarminstallateur die wel voor de certificatie kon zorgen.

Inmiddels is het alarm incert gecertificeerd en de klant eindelijk goed verzekerd voor dit risico.

Preventie-eisen in een polis zijn essentieel. Wij vinden met KMO-Assur dat het onze plicht is om dit mee op te volgen voor onze klanten.

Moraal van het verhaal

Ondernemingen staan nooit stil.

Moraal van het verhaal

Een regelmatig contact is essentieel om de vinger aan de pols te houden. Voor ons een evidentie.

Moraal van het verhaal

Ons proces via CRM herinnert ons aan het feit dat het tijd is voor een opvolging.

Moraal van het verhaal

een sterk groeiend IT bedrijf

Serso

Serso is een sterk groeiend IT bedrijf met 30 medewerkers, en een omzet van 7 mio euro.

Wat was hun behoefte?
We leerden Tom kennen tijdens een netwerklunch. Er vond een brand plaats op hun nieuwe locatie en hij kende zijn verzekeringsagent van KBC niet. Hij had deze de laatste 4 jaar niet gezien.
De analyse bracht aan het licht dat ook hun cyber- en aansprakelijkheidsverzekering niet kwalitatief de beste was.

Hoe heeft KMO-ASSUR dit opgelost?
We boden een oplossing voor het verzekeringspakket. Zeer kwalitatieve polissen, en niet duurder dan voorheen.. Bovendien heeft men nu toegang tot een ristorno-systeem indien de schadelast beperkt blijft. We hebben zeer regelmatig contact, en zo blijkt dat hun stock koopwaar zeer wisselend kan zijn qua waarde. Een inspectie met een field underwriter van Baloise zorgt dat de polis in die zin wordt aangepast.