KMO ASSUR

Niet de polis, maar de risico’s zijn ons vertrekpunt.

Verzekeren is geen kost. Slecht verzekerd zijn wél.

Wij praten met de expert – niet ernaast.

net dit is het verschil

Geen klassieke makelaar. Wel een partner die vooruit denkt.

KMO-Assur is opgericht vanuit een eenvoudige maar krachtige overtuiging:

verzekeren kan beter, persoonlijker en strategischer.

Net door de risk-management benadering maken we het verschil met andere makelaars.

Voorbeelden van deze benadering?

1. Contractmanagement, wat is dat?

Wat voor zin heeft het om te starten met verzekeringen, en pas later naar je contracten te kijken. Neen, wij bekijken samen met jou alle contracten. We geven ook advies welke clausules je best in je contracten voorziet. De verzekering is niet dé oplossing, maar wel het sluitstuk van je risocbeheer.

Het gaat over algemene voorwaarden, huurcontracten, leasingcontracten, wagenparkreglement, …

Soms horen we aannemers vertellen dat ze geen schade-aangifte doen indien de schade beperkt is en ze het eenvoudig zelf kunnen oplossen. Wat is daarbij de drempel? Vanaf welk bedrag heb je toch liever dat het in handen komt van de verzekering? En stemt deze drempel dan ook overeen met de vrijstelling in je verzekeringspolis?

Risk management is het inschatten van een risico. Wat is de kans dat het zich voordoet? En wat is dan de impact van deze gebeurtenis?

Indien we samen deze oefening maken voor je bedrijf, dan zal je merken dat je vooral goed geïnformeerd zult zijn over de risico’s. Als ondernemer mag je best beslissen om sommige risico’s te nemen en je niet te verzekeren. Het zal een goed beredeneerde beslissing zijn.

We zullen met je meedenken om toch de belangrijke zaken te verzekeren, maar soms met wat creativiteit de premie toch betaalbaar maken. Deze oefeningen samen met jou maken, dat is onze passie!

VIPPPP-benadering

Bij KMO-Assur draait alles om vertrouwen op lange termijn. Onze aanpak rust op zes principes die we élke dag waarmaken:

  • Vertrouwen in een lange termijnrelatie

  • Intelligente oplossingen via ervaren specialisten

  • Persoonlijk contact, ook buiten kantooruren

  • Perfectie in foutloze opvolging en schadebeheer

  • Proactief dossierbeheer en strategie

  • Preventie als structureel voordeel