Laat je makelaar mee kijken naar je algemene voorwaarden

Laat schade geen reden zijn om facturen niet te betalen

Contractmanagement is ook preventie

Chantage door mijn klant

Denk hier op voorhand aan


Er is een lopend schadedossier en de klant betaalt nu mijn factuur niet

Dit is veel voorkomende situatie. Kan je de klant ongelijk geven? De druk komt dan bij de verzekeringsmakelaar terecht natuurlijk want de schade moet zo snel mogelijk  geregeld worden. Wanneer er experts bij te pas komen is dit “wishful thinking”.

Algemene voorwaarden

Je algemene voorwaarden zijn belangrijk. Bepaalde zaken zal men immers in je schoenen trachten te schuiven zonder dat je er aansprakelijk voor bent.

Stel dat je renovatiewerken uitvoert volgens de regels van de kunst, maar de buur heeft hierdoor scheurvorming. Dan is dat niet aan jou als aannemer om dat te compenseren.

Goede algemene voorwaarden in je bestelbon zijn dan van groot belang.

We optimaliseren deze samen met jou.

Voorzie ook dat verzekeringsdossiers geen aanleiding mogen geven tot het niet betalen van facturen.

Absolute noodzaak van expertise

Bij KMO-ASSUR hebben we 4 expertises in huis :

  • verzekeringstechnisch (over de complexiteit van de polissen voor de bouw of de ABR polis)
  • technisch (waardevol tijdens een expertise)
  • juridisch (optimalisering van de algemene voorwaarden)
  • preventie (hands-on tips om schades te vermijden)

Het is echt nodig om je te laten bijstaan door een expert.

Contractmanagement is ook preventie

Preventie is het vermijden van problemen en het voor-denken welke problemen kunnen ontstaan.

In een goed risk-management wordt dit eerst aangepakt door contracten en algemene voorwaarden juist te zetten. 

Een verzekering sluit hier vervolgens op aan, en niet omgekeerd!

Klanten kiezen en niet verliezen

_ Glenn Nuytemans

wat als…?

Wat speelt er nog in ondernemersland.

KMO Assur blogt over risico’s en oplossingen, met beide voeten op de grond.
Ik heb een uitzendbedrijf en mijn klant wil een “afstand van verhaal”. Wat nu?

Ik heb een uitzendbedrijf en mijn klant wil een “afstand…

Verhaal is goed voor jou Laat de “afstand van…

Mijn klant weigert het laatste stuk van mijn factuur te betalen na schade, wat nu?

Mijn klant weigert het laatste stuk van mijn factuur te betalen na schade, wat nu?

Laat je makelaar mee kijken naar je algemene voorwaarden…

Waarom kiest de Belg voor de verzekeringsmakelaar als tussenpersoon?

Waarom kiest de Belg voor de verzekeringsmakelaar als tussenpersoon?

Belg verkiest de onafhankelijke makelaar Expertise Hulp in het…