Verhaal is goed voor jou

Laat de "afstand van verhaal" niet zomaar toe

Waarom niet enkel praten over de vrijstelling ten laste van je klant?

Kosten recupereren door de verzekering?

Verhaal na een arbeidsongeval

Opgelet wanneer je als uitzendbedrijf niet vertrekt vanuit je eigen contractclausules. Sommige bedrijven trachten immers een contractuele afstand van verhaal te bekomen.

Het is immers zo dat de arbeidsongevallenverzekering in sommige situaties verhaal mag uitvoeren tegen de gebruiker van de uitzendkracht.

Dit kan enkel wanneer deze het slachtoffer zou worden van een ongeval en wanneer zou blijken dat de gebruiker fouten heeft gemaakt (bv onvoldoende afscherming van een machine).

Eigenlijk is dat voor jou een goede zaak. Je ongevalsstatistieken ogen mooier en je kan op termijn misschien een lagere premie onderhandelen.

 

BA verzekering van de klant / gebruiker

Uiteraard moet deze klant / gebruiker de schade niet zelf vergoeden en kan hij de claim doorschuiven naar zijn BA verzekering, maar het is dan wel belangrijk dat deze verzekering ook dit risico dekt.

  • Je kan dit al preventief bespreken met je klant. Biedt zijn verzekering dekking voor fouten van uitzendkrachten en bij verhaal van de ongevallenverzekeraar?
  • Een ambetante zaak is dat er vaak wordt gewerkt met een hoge vrijstelling in de BA polis. Desnoods maak je daarover later nog een commerciële afspraak.

Tips wanneer je toch “afstand van verhaal” aanvaardt 

Dan nog is het niet verstandig om de “afstand van verhaal” te accepteren in het contract, en als het echt niet anders kan :

Tracht de afstand van verhaal te beperken (bv 50% van de jaaromzet die je kan realiseren bij de klant / gebruiker)
Informeer dan zeker ook zelf je arbeidsongevallenverzekering. Deze moet op de hoogte worden gesteld. Indien je dit niet doet dan kan de verzekeraar zijn verhaalrecht uitoefenen tegen het uitzendbedrijf !

Klanten kiezen en niet verliezen

_ Glenn Nuytemans

wat als…?

Wat speelt er nog in ondernemersland.

KMO Assur blogt over risico’s en oplossingen, met beide voeten op de grond.
Ik heb een uitzendbedrijf en mijn klant wil een “afstand van verhaal”. Wat nu?

Ik heb een uitzendbedrijf en mijn klant wil een “afstand…

Verhaal is goed voor jou Laat de “afstand van…

Mijn klant weigert het laatste stuk van mijn factuur te betalen na schade, wat nu?

Mijn klant weigert het laatste stuk van mijn factuur te betalen na schade, wat nu?

Laat je makelaar mee kijken naar je algemene voorwaarden…

Waarom kiest de Belg voor de verzekeringsmakelaar als tussenpersoon?

Waarom kiest de Belg voor de verzekeringsmakelaar als tussenpersoon?

Belg verkiest de onafhankelijke makelaar Expertise Hulp in het…